2011. június 16., csütörtök

2 SALÁTA (TÉSZTA ÉS ZÖLDBAB)

Ma 2 fele salatat keszitettem a nagy melegre tekintettel:

1. "Tengeresz" teszta-salata grillezett cukkinivel
2. Zoldbab kapribogyos tonhalmartassal
________________________________________________________

1. A tengeresz teszta-salatahoz:




3 marek fekete kagylot fokhagymas vajon megfuttattam. 2 marek fozott tisztitott
rakot hozzaadtam. Felretettem.
2 szelet kardhalat (vagy mas tengeri halfilet) keves olivaolajon meg-grilleztem, darabokra
vagtam.
A csavart tesztat kifoztem, leszurtem, es hozzakevertem a 3 fele tengeri halat.

2 db cukkinit vekonyra felvagam, es megrilleztem, azt is a teszta-salatahoz adtam.
Felvagott friss petrezselyemmel es 6 db felbevagott koktelparadicsommal izesitettem.
Adtam hozza par csepp olivaolajat. Enyhen borsoztam es soztam.





ZOLDBAB KAPRIBOGYOS TONHALMARTASSAL

(recept: KONYHA MAGAZIN 2002. julius) - alapjan



Hozzavalok:

50 dkg gyenge francia zoldbab
2 erett friss paradicsom
2 szal ujhagyma
10 dkg olajos tonhal konzerv
1 tojassargaja
1 evokanal friss citromle, olivaolaj,
1 evokanal capribogyo
10 szem fekete olivabogyo
2 evokanal tejszin

A zoldbabot forro sos vizben roppanosra fozzuk, leszurjuk, es 2 percre jeges
vizbe tesszuk, hogy a szinet megorizze.
A paradicsomokat vekony szeletekre vagjuk, es a tanyeron elrendezzuk.
Az ujhagymat is felvagjuk, es a paradicsomra helyezzuk.

A kifott zoldbabot a tanyerra tesszuk a hagymas paradicsom melle, megontozzuk
a martassal, es a fekete olivabogyoval diszitjuk.

Martas:
Egy edenybe tesszuk a villaval osszetort tonhalkonzervet, a tojassargat es a citromlevet.
Hozzaadjuk a tejszint, enyhen sozzuk es borsozzuk, es botmixerrel puresitjuk.
Belekeverjuk a kapribogyot. Keves olivaolajjal elkeverjuk.
(Kira: en egy fel szelet puha kenyer belet adtam hozza)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése