2011. október 20., csütörtök

TÖLTÖTT TINTAHAL (Calamari ripieni)

Szeretem a halas eteleket, dehat egy matroz csaladban 22 ev alatt ezt mar megszoktam.



A toltott tintahal az olasz konyha egyik legismertebb es legfinomabb etele.
Ahany haz, annyi toltelek :-)

Nalam ebbol allt: 1 beaztatott es kicsavart zsemle, 1 egesz tojas, csipet so es bors,
3-4 szardella (sozott heringtorzs), fel mareknyi kapribogyo, kis csokor petrezselyemzold,
keves zsemlemorzsa.

A megtisztitott tintahalakat kb. 3/4-ig ezzel a toltelekkel megtoltottem (nem szabad teljesen
megtolteni, mert fozes kozben a toltelek megdagad!), es fogpiszkaloval megtuztem a vegen.
Egy serpenyoben keves olivaolajat melegitettem, rahelyeztem a tintahalakat, es 2-3 perc
alatt minden oldalan atsutottem.
Ekkor szaraz feherbort ontottem hozza, es lefedve kb. fel ora alatt puhara paroltam.
(kozben vizzel potoltam a levet)
Egy kiolajozott jenai talba raktam a halakat koktelparadicsommal es kapribogyoval,
es 200 fokos sutoben 10 perc alatt keszre sutottem.
(ez a muvelet el is hagyhato, ha a fozes vegen a paradicsomot es a kapribogyot eleve a halakhoz tesszuk)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése