2011. november 13., vasárnap

CSOKOLÁDÉS MÁKTORTA

CSOKOLÁDÉS MÁKTORTA

Kedves recept. Sokszor megsutottem.
Az utobbi idoben kevesbe, de regebben minden Karacsonykor.
Kb. 20 eve van a tarsolyomban - mar arra sem emlekszem, hogy honnan irtam
le a kockas kis fuzetembe......



Hozzavalok:

15 dkg daralt mak
20-20-20 dkg liszt, cukor es margarin
3 tojas
2 dl tej
1 csomag sutopor
1 kiskanal fahej, 1 citrom reszelt heja

1 kis uveg piros lekvar (meggy, ribizli)
2 evokanal kakao
2 evokanal kristalycukor
3 dkg margarin
1/2 kupica rum (fakoltativ)

A vajat a cukorral, a tojassargakkal es a sutoporral kikeverjuk, majd a tejet, a makot,
a lisztet aprankent hozzakeverjuk.
A fahejjal es a reszelt citromhejjal izesitjuk, vegul a kemeny habba vert tojasfeherjet
is beleforgatjuk.
Kikent, kilisztezett tortaformaba simitjuk, es elomelegitett sutobe tolva, kozepes langgal
megsutjuk.
Talra boritjuk, es a tetejet meg melegen megkenjuk lekvarral.
A kakaobol meg a cukorbol egy pici vizzel, kevergetve csokolademartast fozunk,
a tuzrol levesszuk, beledobjuk a vajat, a szeszt hozzaontjuk, es a tortara simitjuk.
Csak akkor szeleteljuk, ha a maz mar megdermedt.

Kira: A torta alapot felsulesnel alufoliaval letakartam, 180 fokon sutottem kb. 1
orahosszaig. A kisult tortalapot kettevagtam, es ugy kentem meg meggylekvarral.
A csokolademartasbol a szeszt kihagytam, es kb. 3 orahossza kellett, hogy megdermedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése