2012. február 10., péntek

ZÖLDPARADICSOM GRATIN

/POMODORI VERDI GRATINATI/


Szeretem a zoldparadicsomot, foleg telen.... inkabb ezt veszem, mint a pirosat.
A rantott valtozata a kedvencem, de sutoben is finom, megszorva egy illatos fuszeres
keverekkel..... -, aminek az alapja a zsemlemorzsa.
Igy a zsemlemorzsa ropogosra sul a tetejen, a sajt raolvad, a fokhagymatol pedig
aromas lesz.
Tegnap a boltban szinte "rammosolyogtak" a zoldparadicsomok, ugyhogy nem volt
kerdes, hogy ma ebedre megsutom oket. Vettem melle csirkecombot, amit a hentessel
darabokra vagattam, leboroztettem.
A mai ebed: Rantott csirkefalatok, rantott zoldparadicsom - zoldparadicsom gratin.



Hozzavalok: (4 szemelyre)

80 dkg zoldparadicsom
10 dkg Emmental sajt (nekem Gouda volt itthon)
1 felszaraz zsemle
1 kis csokor petrezselyem
1-2 gerezd fokhagyma
so, bors, olivaolaj
fekete olivabogyo (fakultativ)

A zsemlet es a sajtot kockara vagom, mixerrel aprora vagom. Hozzateszem a petrezselymet,
a tisztitott fokhagymat, es ujra mixelem.
Ekkor kiboritom, sot es borsot adok hozza, 1 kanal olivaolajjal elkeverem. Egy morzsolhato
illatos orlemenyt kell kapnunk.
A zoldparadicsomokat megmossuk, es fel cm-es szeletekre vagjuk.
Egy tepsibe sutopapirt teszunk, rahelyezzuk a paradicsom szeleteket, es megszorjuk a
mixelt orlemennyel.
200 fokos sutoben megsutjuk, az utolso 2-3 percben hozzaadjuk az olivabogyot is, es
keszre sutjuk.

(Rakva is suthetjuk, magas falu jenai talban. Ekkor lerakunk 1 sor paradicsomot, megszorjuk
az orlemennyel, ujra paradicsom, es ujra orlemeny ... amig a hozzavalokbol tart.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése